Jump to content

Добро пожаловать на проект
Weekly Open Games

Weekly Open Games — это проект для людей, которым интересен хардкорный тип игры. Мы стараемся максимально эффективно использовать структуру, слабые и сильные стороны, а также технику и вооружение различных сторон конфликта, но не ставим перед собой цель провести 100% сбалансированного боестолкновения. Командная игра, командное взаимодействие — фундамент нашего проекта.
О проекте WOG Как начать играть Правила серверов
Avarax

Пробуждение медведя

Recommended Posts

Пробуждение медведя


Both sides have slots to close so as not to disturb the balance. The minimum number of players when closing all slots is 178 and the maximum is 220

RF

Spoiler

rfs.jpg.46fa750ab50f5954c8521a10be519aad.jpg

Bundeswehr

Spoiler

buns.jpg.dcaa89fcd95d997d9262e7e75bfda119.jpg


  • Submitter
  • Submitted
    07/28/2020
  • Category
    WOG
  • Number of participants
    220
  • Year
    22.jun.2020
  • Time for a mission
    120
  • Weather
    12:00 / cloudy
  • Attack side win conditions
    Capture 2 zones and destroy TU-95
  • Attack side vehicles
  • Defense side win condiotions
    Protect 2 zones and TU-95
  • Defense Side technique
  • Mission features
    Both sides have slots to close so as not to disturb the balance. The minimum number of players when closing all slots is 178 and the maximum is 220
  • Type
    WOG
  • Island
    vt7
  • Mode
    Захват/оборона
  • WEST side
    Bundeswehr
  • EAST side
    RF
  • RESISTANSE side
  • Attack Side
    West
  • Defense Side
    East
  • Thermal sights mode
    Выключен / OFF

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тунгуска + Гепард = 0² фпс

Тигры, которые вертолеты, нерабочие от слова совсем - летать летают; а стрелять, стреляют через жопу.
Ты хоть проверял ту технику которую поставил в свою миссию?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Yuki_Hattori said:

Тунгуска + Гепард = 0² фпс

Тигры, которые вертолеты, нерабочие от слова совсем - летать летают; а стрелять, стреляют через жопу.
Ты хоть проверял ту технику которую поставил в свою миссию?

Well, imagine I tested it. If you could comment on this video

 

Spoiler

 

You know some things can be written normally but you wake up like that. First of all AT / AA / GUN / RWR working. I'll get to know a little bit as you write it, and if you have any constructive criticism, I'd love to hear it and change the mission after a case, but start behaving normally.

 

Gepard

I took the AP bullets from the cheetah.

 

Thunguska

It has a full state of ammunition and still has to rearm. Explanation -Thanks to one man xx who made "FIX" thunguski now PZRK are guided as TOW so he made it a shilka which has two cannons. GG 

Edited by Avarax

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 минут назад, Avarax сказал:

Well, imagine I tested it. If you could comment on this video

 

  Показать контент

 

You know some things can be written normally but you wake up like that. First of all AT / AA / GUN / RWR working. I'll get to know a little bit as you write it, and if you have any constructive criticism, I'd love to hear it and change the mission after a case, but start behaving normally.

Ты не забывай, что с такими средствами ПВО, как Тунгуска/Гепард ни один пилот висеть на месте не будет

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Novihak said:

Ты не забывай, что с такими средствами ПВО, как Тунгуска/Гепард ни один пилот висеть на месте не будет

So I count on it, but this was about testing whether the machine works. And yes it works. As I wrote above thunguka is now "FIX" so it's like the shilka /gepard / vulcan advantage of the rockets she had is FIXED.

All helicopters have information that a PZRK shot was fired at them. Or what do you suggest? And most of all, I'm not against change, so if you think it's exaggerated, give arguments and we can discuss it.

 

Edited by Avarax

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 минут назад, Avarax сказал:

So I count on it, but this was about testing whether the machine works. And yes it works. As I wrote above thunguka is now "FIX" so it's like the shilka /gepard / vulcan advantage of the rockets she had is FIXED.

All helicopters have information that a PZRK shot was fired at them. Or what do you suggest?

 

Я имел в виду, что на видео ты работаешь в статическом состоянии, хотя на играх вертушки обычно ведут стрельбу в движении(Я предполагаю, что Yuki как раз это и имел ввиду: условно говоря, стреляешь в одну сторону, а пушка, следуя неизвестной логике скриптов, стреляет в противоположную сторону или имеет нестандартный разброс)

Как пример еще можно привести Ми-24В, у которого прицел стрелка-оператора дергается, если пилот зажал клавишу тяги

Edited by Novihak

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Novihak said:

Я имел в виду, что на видео ты работаешь в статическом состоянии, хотя на играх вертушки обычно ведут стрельбу в движении(Я предполагаю, что Yuki как раз это и имел ввиду: условно говоря, стреляешь в одну сторону, а пушка, следуя неизвестной логике скриптов, стреляет в противоположную сторону или имеет нестандартный разброс)

Как пример еще можно привести Ми-24В, у которого прицел стрелка-оператора дергается, если пилот зажал клавишу тяги

I can test that. And if is true i can give him apache 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Avarax друг мой сердечный, птуры на тигре работают через лок ЦЕЛЕУКАЗАТЕЛЯ, если целеуказатель случайно улетает на куст или на дерево - лок сбрасывается, во время полёта птура - уже не перелочить - ракета полетит в неизвестное направление. (Если не ошибаюсь, так же можно лочить цели вне прорисовки и пускать птуры *Выстрелил-забыл*, что по сути не должно быть так)
Так же, прицела для нурсов нету на вертолёте. Вертушка полностью бесполезная и неиграбельна в плане ПВП. В ПВЕ статичные цели убивать и ломать машинки ботов - легко.

Если ты не знаешь как работает техника - пожалуйста, не добавляй её на свои миссии. 

Прежде чем добавлять апач - подумай десять раз. Это слишком хороший вертолёт.

Edited by Yuki_Hattori

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Yuki_Hattori said:

@Avarax друг мой сердечный, птуры на тигре работают через лок ЦЕЛЕУКАЗАТЕЛЯ, если целеуказатель случайно улетает на куст или на дерево - лок сбрасывается, во время полёта птура - уже не перелочить - ракета полетит в неизвестное направление. (Если не ошибаюсь, так же можно лочить цели вне прорисовки и пускать птуры *Выстрелил-забыл*, что по сути не должно быть так)
Так же, прицела для нурсов нету на вертолёте. Вертушка полностью бесполезная и неиграбельна в плане ПВП. В ПВЕ статичные цели убивать и ломать машинки ботов - легко.

Если ты не знаешь как работает техника - пожалуйста, не добавляй её на свои миссии. 

Прежде чем добавлять апач - подумай десять раз. Это слишком хороший вертолёт.

First of all, it is clear that he commented a bit on the comment compared to what was here for the first time. :sml:

1. I agree that you are right that there is no target for aiming unguided missiles and a suspended cannon. I will not be like another MM who will tell the pilot to learn to fly and shoot with it, so the helicopter will be replaced.

2. You are not entirely right about guidance. Watch the video really 0:21 seconds I turn on the laser and when I lock the rockets on the laser, it means that I control the rocket completely freely so helfire. 0: 57s I turn off the laser to interfere with the focus of the stingers. I have now tested it with the movement of the vehicle and the helina itself, and it works without any problems.

To those AT missiles - it's German-designed missiles that control the system just fired and forgotten. So if it works via radar then it's right for me, the radar didn't want to discover targets, but I believe it can be a problem.

Next time, please try to write directly what you don't like about it and not act like a grobian. No one is unpleasant as we see and you can always agree :sml:

 

EDIT:

I will add two apaches one with MAW and the other without. One 2x Sidewinder second whitout and only 4 helfire each next have only hidra. What a helmet should be with the pilots to see the HUD display.if you have another submission, I'm dreaming here, but please also see the mission and map.

Edited by Avarax

Share this post


Link to post
Share on other sites
В 05.06.2019 в 22:49, neVALYAshka сказал:

пилотам выдай шлем "rhsusf_ihadss"

В 06.06.2019 в 17:02, neVALYAshka сказал:

в том, что с первым шлемом у пилотов апача нет отображения интерфейса, если летать без него ещё можно, то нарами стрелять точно нельзя, у тебя просто нету прицельной марки, а стрельба по центру экрана не работает. 

@Avarax

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 часа назад, neVALYAshka сказал:

If you think that tab locking of target with fire and forget rockets is okay for tunguska then you are not okay :sml:

А АСЦ завезли? Оставлять тунгуску без АСЦ c ракетами, летящими по крестику, тоже not okay. И радар зачем-то у нее вырезали, теперь это БМПТ Терминатор получается.

Edited by CaesarSalad

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neVALYAshka said:

If you think that tab locking of target with fire and forget rockets is okay for tunguska then you are not okay :sml:

Start doing something and don't do it and cough it up because you can't do it and don't look for solutions how to do it? Or make a thunguski tow a launch station? If you did it like it's in warthunder but you didn't do it you didn't know / couldn't care. Now we have a thing that sucks ala thunguska with 2 rifles. I'd like to see you take down an a-10 or a flying helicopter. Probably the comrades in the USSR put the aiming radar in there, didn't they? And when you had it open, you could at least change the optics of the commander and the shooter and not use the optics from ZSU Shilka.

 

2 hours ago, Yuki_Hattori said:

@Avarax

 

Thx Thank you for publishing me for a while, I would like you to look at the balance against AA and the others.

 

8 minutes ago, CaesarSalad said:

А АСЦ завезли? Оставлять тунгуску без АСЦ c ракетами, летящими по крестику, тоже not okay. И радар зачем-то у нее вырезали, теперь это БМПТ Терминатор получается.

 

It has to use the GPS keyboard shortcut in me is key to close enter 

Edited by Avarax

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 минут назад, Avarax сказал:

It has to use the GPS keyboard shortcut.

Действительно, тогда беру обратно слова про радар.

Edited by CaesarSalad

Share this post


Link to post
Share on other sites

And one more thing. If we had some other non-rifle air defense on the RF side, I wouldn't say anything like a strela - 10 , but we don't have the only thing that the RF had someone had to break.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaesarSalad радар я не вырезал, а наоборот настраивал, при чем чтобы он открывался на обеих панельках. 

Со станцией сопровождения цели сложнее, по идее есть готовая механика на танках с АСЦ от рхс, но прикрутить это сложнее, чем сказать, по-крайней мере я пока что не разобрался как. Если есть желающие и умельцы, вперёд. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, neVALYAshka said:

@CaesarSalad радар я не вырезал, а наоборот настраивал, при чем чтобы он открывался на обеих панельках. 

Со станцией сопровождения цели сложнее, по идее есть готовая механика на танках с АСЦ от рхс, но прикрутить это сложнее, чем сказать, по-крайней мере я пока что не разобрался как. Если есть желающие и умельцы, вперёд. 

I admit that what was and who worked was far from ideal, but this is worse than if there was nothing. Why don't you make the Strela -10 port from army 2 100x better and 100x more it would be used.

Ok I understand that it is not possible and it is a problem, but why, when you found out that you did not have enough for it, did not return to the state of usability? The optics that are there does not correspond to the missile poorly seen in the warthunder at least shone more and could be somehow navigated but not in the arma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 минуты назад, neVALYAshka сказал:

@CaesarSalad радар я не вырезал, а наоборот настраивал, при чем чтобы он открывался на обеих панельках. 

Со станцией сопровождения цели сложнее, по идее есть готовая механика на танках с АСЦ от рхс, но прикрутить это сложнее, чем сказать, по-крайней мере я пока что не разобрался как. Если есть желающие и умельцы, вперёд. 

Да, радар я уже нашел.

Но зачем добавлять фичу, которая готова наполовину? Без АСЦ/лока по табу ракеты теряют смысл, лучше оставить лок по табу, пока не будет прикручено АСЦ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 минут назад, CaesarSalad сказал:

Да, радар я уже нашел.

Но зачем добавлять фичу, которая готова наполовину? Без АСЦ/лока по табу ракеты теряют смысл, лучше оставить лок по табу, пока не будет прикручено АСЦ.

тогда ловушки будут срывать лок.
Что делать не должны по сути.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 минут назад, Yuki_Hattori сказал:

тогда ловушки будут срывать лок.
Что делать не должны по сути.

Ловушки дают помехи управлению ракетой(СУО путает трасер ракеты с ловушками?), вот в М1 с этим работали:

>9M311-M1: Used with the Tunguska-M1 radar proximity fuse for improved capability against cruise missiles. Pulsed tracking light instead of constant flare for better resistance to infrared countermeasures. Range improved to 10 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CaesarSalad оно изначально было сделано так, что ракета идёт в стороне от линии визирования, чтобы ракету не перепутать с лтц. 

Но это именно влияние на систему наведения  зрпк, на саму ракету эти лтц влияния не оказывают. 

Можно сделать лок у ракеты, поставить иммун к ловушкам на 100%, тогда они будут отображаться на радаре у цели, уйти от них можно будет только маневром, мануальное управление останется, но вылезет другая проблема. Можно будет спамить ракетами, стрельнул и уехал, стрельнул по двум разным целям, в то время как ирл, если я ничего не путаю, то один канал управления и цель надо сопровождать, если ты пустишь вторую ракету, то первая потеряет управление. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 минут назад, neVALYAshka сказал:

Но это именно влияние на систему наведения  зрпк, на саму ракету эти лтц влияния не оказывают. 

Я это и пишу: СУО путает трасер ракеты с ловушками и дает неверные команды ракете.

59 минут назад, neVALYAshka сказал:

ракета идёт в стороне от линии визирования, чтобы ракету не перепутать с лтц

Ну на финальном-то этапе она подлетает к цели, которая кидается ЛТЦ.

59 минут назад, neVALYAshka сказал:

Можно сделать лок у ракеты, поставить иммун к ловушкам на 100%

Зачем на 100%? Они же-таки влияют, особенно на пуски старыми ракетами с constant flare. 

59 минут назад, neVALYAshka сказал:

Можно будет спамить ракетами, стрельнул и уехал, стрельнул по двум разным целям, в то время как ирл, если я ничего не путаю, то один канал управления и цель надо сопровождать, если ты пустишь вторую ракету, то первая потеряет управление

Тут уж не знаю, но оставлять ракеты без лока и без АСЦ - плохой вариант.

Edited by CaesarSalad

Share this post


Link to post
Share on other sites

First of all, you need to study how it works.

Let's start from the beginning

1. The optics of the shilky is crap with the M1 versions there is a TV channel
2. There are two ways of guidance. TV channel with the help of system correction and the other which is fully automatic.

First of all, how does the RVR system work. The helicopter does not even know that after it is a rocket fired in the army, the whole system is implemented poorly and not to mention flares, etc. All Helina has to know is that she is aimed at the radar but not that a missile is flying over it.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 минут назад, CaesarSalad сказал:

Тут уж не знаю, но оставлять ракеты без лока и без АСЦ - плохой вариант.

Будем надеется, что крабе прикрутит...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.