Jump to content

Добро пожаловать на проект
Weekly Open Games

Weekly Open Games — это проект для людей, которым интересен хардкорный тип игры. Мы стараемся максимально эффективно использовать структуру, слабые и сильные стороны, а также технику и вооружение различных сторон конфликта, но не ставим перед собой цель провести 100% сбалансированного боестолкновения. Командная игра, командное взаимодействие — фундамент нашего проекта.
О проекте WOG Как начать играть Правила серверов

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Dock

Описание проекта | Project Description

Recommended Posts

WOG VTN – проект, целью которого является командно-тактические игры в смоделированной обстановке реальных боевых действий. Целью миссий ставится не победа, а достижение слаженных действий в тяжёлых условиях.  В пределах проекта действуют соответствующие правила.
Основополагающие принципы:

  1. Геймплейность - администрация и картоделы стремятся сделать миссии максимально насыщенными с точки зрения непосредственного действия - рядовой боец не сидит в кустах 2 часа, что бы пофрагать и умереть от случайной пули.
  2. Командиро-центричность – в своих действиях относительно миссий и контента администрация учитывает мнение ком.состава.
  3. Основная цель игроков - командно-тактическое взаимодействие, а не фраги и мемы.
  4. Понятие баланса на проекте абсолютно относительное. В большинстве случаев, количество игроков на стороне атакующих преобладает над обороной, в соотношении примерно 2 к 1 (в зависимости от миссии).
  5. Игрок, выбравший роль командира, должен принять на себя ответственность и руководить вверенным ему подразделением должным образом. Рядовые игроки также исполняют обязанности выбранных ролей. "Ролеплей" (отыгрыш, без криков, парадов, перегибов и беготни вокруг УАЗа) всячески приветствуется.
  6. Игрокам следует придерживаться понятия субординации (младшие по званию подчиняются старшим) и единоличия командования.

Особенности:

  • Стремящиеся к реальным организационно-штатные структуры (ОШС) и вооружение подразделений, решаемые ими задачи.
  • Снаряжение каждого бойца написано заранее (не под конкретную миссию, а согласно организации реальных войск); любое подразделение оснащено снаряжением для ночного боя - вы не будете сражаться в кромешной тьме без осветительных ракет и трассеров. Снаряжение нерегулярных подразделений рандомизировано.
  • Система подсчёта потерь, учитывающая ценность каждого солдата.
  • Ограничение средств связи и навигации - общение голосом является основным.
  • Минимизация игровых интерфейсов.

English version:

Спойлер

 WOG VTN is a project which goal is to create games that involve commanding and tactics in the environment that is as real as possible. The goal of each mission is not to win, but to make an interesting gameplay in all kinds of situations. The project has its own set of gameplay rules which are the following:

  1. Gameplay - The administration and mission makers will do their best to make the gameplay maximally saturated by means of direct action - an ordinary soldier never sits in the bushes for two hours getting killed by a random shot a couple of minutes after.
  2. Importance of each commander - the administration always takes in account the opinion of all project commanders whilst changing anything in gameplay, editing missions or adding new content.
  3. The main goal for all players is to interact with each other. No fooling around. And we do not like players who prefer to kill enemies alone instead of playing together with your team too.
  4. The concept of balance on the project is absolutely relative. In most cases, the number of players on the attack side prevails over the defence side, at a ratio of about 2 to 1 (depending on the exact mission).
  5. The player who chooses the role of a commander must assume responsibility and lead the unit entrusted to him properly. Ordinary players also perform the duties of selected roles. "Roleplay" (but without Sergeant-Hartman-like screams and bizzare penalties) is strongly appreciated.
  6. Players should adjust to the concept of the command chain (lower in ranks respect higher ones) .

Features of the project:

  • Simulation of real military organizations, their behavior in combat and the situations similar to the real soldiers would do.
  • The equipment of any regular army soldier is prepared by an administration in advance (not for a specific mission, but according to the real army Table Of Organization); every unit is able to fight at night - you won't fight in a pitch-black night without illumination and tracer ammunition. Equipment of any irregular forces is randomized.
  • The system of counting losses, which takes in account the value of each soldier (when you lose too much of valuable soldiers, equipment or vehicles the mission will end in favor of the enemy, regardless of the objective you need to do in the mission).
  • Restrictions in communication and navigation - It is totally necessary to communicate with others, voice communication is very essential in VTN missions due to the lack of radoi transmitters.
  • Minimum of any user interface (this ensures the importance of the communication within the member of squads).
2
1

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.